Hvězdičky

Den dětí

Na svůj svátek nebyly děti vůbec o nic ošizeny. V pátek 30. 5. přišly v kostýmech, zatančily si, posilnily se dobrotami od rodičů a melounem a navzdory počasí se vydaly na náměstí na kolotoč. To bylo radosti! Odpoledne si donesly domů plnou náruč laskomin. V pondělí 2. 6. zvládly děti „Pohádkovou stezku“, na které plnily

Výlet na Bouzov

Děti se seznamovaly hravou formou s pomocí skřítků, se životem na hradě. Viděly skřítka klíčníka, pořádníčka, skřítka, který má na starosti leštění skleniček, který se stará o zbroj,  skřítka zahradníčka a jiné záhadné bytosti. U každého skřítka plnily úkoly. Nejvíce děti zajímalo z celého výletu, kdy si budou moci dát tu svačinku z batůžku. Počasí

Sportovní hry

Náš tým dnes vybojoval páté místo. Soutěžilo devět družstev ve čtyřech disciplínách. Škoda, že se kvůli dešti nemohlo toto klání uskutečnit na hřišti II.ZŠ Palackého. V tělocvičně to na parketách trochu klouzalo, ale děti vše zvládly. Obdržely diplom, společenskou hru, barevné křídy, omalovánky, pastelky a bonbóny. Děkujeme našim maminkám za poskytnutí drobného mlsání.

Čáry, máry, basta fidli..

Kostýmy a košťátka nás provázely celé dopoledne. Děti zvládly vozit pavouky na trakaři, lézt po žebříku a zvonit na zvoneček, v písku hledaly drobnosti a lebky, skákaly v pytli, jezdily na košťátku a měly na výběr omalovánky. Prošly si i „Čarodějnickou stezku“ na velké zahradě, na kterou nás pozvaly p. učitelky ze Zelené třídy Příjemným

Dnes Montessori lekce v Krůčku

„Pomoz mi, abych to dokázal.“ Tento přístup podporuje rozvoj dítěte, nikoliv jeho rozmary. Klíčové je připravené prostředí, ve kterém si děti samostatně vybírají z pomůcek a materiálů.

Smyslové hraní v Krůčku

Na Den Země jsme navštívili „Krůček“, kde si děti vyzkoušely připravené aktivity a s nadšením samostatně pracovaly. Nejvíce děti zaujala práce s plastelínou, u které bylo pořád plno a probírání gelových kuliček. Ty byly všude po koberci.

Ranní hry

Při ranních hrách si děti samy volí hru nebo rozličné činnosti. Rozvíjí tak svoji tvořivost, schopnost spolupracovat a o hračku se podělit. S „trochou do mlýna“ přicházíme i my – učitelky, a dětem vždy připravíme něco navíc.

Velikonoce

Předvelikonoční čas jsme strávili výrobou přáníček a zajíčka z vajíčka. Děti si postupně mohly sami vybrat z nabízených aktivit – přiřazovaly k číslicím stejný počet vajíček, vyhledávaly chybějící díl ke kohoutkovi, kompletovaly půlená vejce, hledaly dvanáct rozdílů na zdánlivě stejných obrázcích, obkreslovaly šablonu vejce, vystřihovaly ji a zdobily. Vyslechly si dramatizaci pohádky „O kohoutkovi a